مخازن پلی اتیلن

جهت آشنايي با سپتيك تانك پلي اتيلن، لوله های کاروگیتی، لوله پلی اتیلن و ...

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مخازن پلی اتیلن

۲ بازديد

 بررسی و شناخت مخازن پلی اتیلنی

طول عمر و ماندگاری

قطعا قبل از هرکاری همه ما دوس داریم بدونیم عمر وسیله یا محصولی که میخریم چقدره. از آنجایی که  مخازن فلزی با ورق گالوانیزه تولید می‌شوند بعد از اولین آبکاری شروع به زنگ زدن می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود در نهایت قسمت‌های مختلف مخزن سوراخ شده و عملاً عمر آن کم شود. در حالی که که مخزن پلی اتیلن آب، کاملاً ضد خوردگی است. همچنین یک لایه محافظ در برابر اشعه UV دارد که آن را تقویت می‌کند. عمر این نوع مخازن آب به مراتب بیشتر از همتایان فلزی خود است.

 

شرایط نگهداری
مخزن پلی اتیلن

به طور کلی شرایط نگهداری مخازن آب فلزی سخت‌تر است. چرا که باید مدام برای تمیزکاری و تجدید پوشش ضد زنگ ان اقدام کنید. اما در یک منبع آب پلی اتیلن با این چالش رو به رو نیستید. خصوصاً اگر مخزن سه لایه داشته باشید که ضد جلبک، آنتی باکتریال و بهداشتی است. همین موضوع سبب پرآوازه شدن مخزن پلی اتیلن شده است.

 

وضعیت نگهداری آب

مخازن فولادی در مدت زمان کوتاهی آب را بدطعم می‌کنند چرا که فلز روی آن با آب قاطی شده و واکنش نشان می‌دهد. در حالیکه تانکرهای پلی اتیلن  همگی از متریال‌های فود گرید ساخته شده‌اند و مختص نگهداری مواد غذایی و آب هستند. پس با خیال راحت برای خرید تانکر آب پلی اتیلن اقدام کنید.

 

درباره طول عمر مخزن آب پلی اتیلن

مخازن آب پلی اتیلنی بسیار مقاوم و ماندگار هستند و اگر شما در هنگام نصب یا استفاده مخزن مراقبت‌های ابتدایی را بعمل آورید، احتمالاً مخزن شما سالیان سال برای شما کار خواهد کرد. اما همیشه هم اینطور نیست و مخزن آب پلاستیکی خوب هم ممکن است روزی دچار خرابی یا حادثه شود. در ادامه به برخی از عوامل موثر بر طول عمر منبع آب و امکان ترمیم آن در صورت بروز حادثه اشاره‌ای خواهیم داشت. پس باید حواستان به مخزن پلی اتیلن بیشتر باشد.

 

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر منبع آب پلی اتیلنی
مخزن pe

هر چند منابع آب پلی اتیلنی دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. اما با این وجود عوامل مختلفی روی طول عمر یک منبع آب پلی اتیلن تاثیر می‌گذارد. برای مثال یکی از عوامل موثر بر طول عمر مخزن پلاستیکی نوع مایعی است که در آن نگهداری می‌شود. این موضوع به لحاظ میزان چگالی مایعی که در تانکر آب پلی اتیلنی نگهداری می‌شود دارای اهمیت است.

 یک عامل دیگر!!!

عامل دیگری که در طول عمر منبع آب پلی اتیلنی تاثیرگذار است، نحوه نصب و نگهداری این مخزن آب است. اینکه در فضای سرپوشیده یا محوطه باز نگهداری می‌شود نیز می‌تواند در شرایطی، حائز اهمیت باشد. معمولاً مخازنی که در محل‌های سرپوشیده قرار دارند نسبت به مخازنی که در زیر تابش مستقیم نور آفتاب هستند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

اگر مخزن پلی اتیلنی شما در جای ثابت نگهداری شود، نسبت به منبعی که برای حمل و نقل مایعات استفاده می‌شود طول عمر بیشتری دارد. طبیعی است که تنش‌های وارده به جداره‌های مخزن پلی اتیلنی دلیل اصلی این مورد است.

 

و در آخر باید در نظر بگیرید که اگر مخزن پلی اتیلنی شما در زمین با رعایت اصول این کار، دفن شود می‌تواند طول عمر بیشتری داشته باشد. برای کسب اطلاع از نحوه نگهداری، نصب و دفن مخازن با مشاوران ما در  در تماس باشید.

 

مخازن پلی اتیلنی را چگونه می‌توان تمیز کرد؟

برای تمیز کردن مخازن پلی اتیلنی راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آنها مخزن را تخلیه و تمیز نمایید. به طور مثال برای تخلیه کامل منبع پلی اتیلن در صورتی که مخزن شما سبک بوده یا به اصطلاح لیتراژ کمی داشته باشد، می‌توانید با کمی شیب دادن به مخزن، آن را تخلیه نموده و تمام مایع را از طریق شیر خروجی، خارج کنید.

 

اما در همه مخازن این راهکار ممکن نیست و در مخازن بزرگ‌تر و با لیتراژ بالا باید از روش دیگری اقدام نمایید. برای این مورد بهتر است از خروجی کف‌شور تعبیه شده در مخزن استفاده کرده و یا با استفاده از پمپ مکش، مایع درون مخزن تخلیه کنید. بعد از تخلیه کامل تانکر آب در صورتی که امکان ورود به مخزن (در مخازن بزرگ) وجود داشت، با برس جداره‌های داخلی منبع آب را تمیز کنید و در مخازن کوچک‌تر با استفاده از میله یا دسته بلند سطوح داخلی را برس کشیده و بشویید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.